دختران در اثر الگوبرداری غلط از باربی، به بیماری هایی همچون سوء تغذیه و رژیم های لاغری و یا افسردگی دچار می شوند. زمینه سازی برای بلوغ زودرس دختران و پسران، ضدیت با حیا و عفت انسانی و ایجاد وسواس فکری در برابر چهره و آرایش و مقایسه ظاهری با باربی از دیگر آثار مخرب این عروسک است.

تاثیرات مخرب عروسک باربی؛ از بلوغ زودرس تا افسردگی و سوء تغذیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ندای اصفهان، «جنگی که نمی بینیم» پژوهشی پیرامون شخصیت های انیمیشنی و مخرب غربی است که در آن ۱۴ شخصیت کارتونی و ۳ کمپانی بزرگ انیمیشن سازی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

این سیر نمایشگاهی کاری از گروه «فرهنگ اول» است که نسخه پیش نمایش آن به طور اختصاصی در پایگاه خبری تحلیلی ندای اصفهان منعکس می شود. هر شخصیت در قالب یک اینفوگرافی معرفی شده است.

در ادامه با عروسک باربی و آسیب های آن بیشتر آشنا می شویم.

باربی نمایانگر یک انسان غربی در قرن ۲۱ است که اهمیت بسیاری به ظاهر و زندگی آمریکایی خود می دهد. خانم Ruth Handler که یهودی لهستانی الاصل بوده، به عنوان مخترع باربی شناخته می شود.

این عروسک دارای موی بور و طلایی رنگ، گردن باریک و کشیده، گونه های برآمده، دماغ و دهان کوچک، چشمانی درشت و آبی رنگ، چهره شاداب و پوست روشن، پیشانی و سری متناسب، قد ۲ متر و ۱۵ سانتی متر، دور کمر ۲۹ تا ۳۳ سانتی متر، وزن باربی حدود ۵۰ کیلوگرم و چهره ی او تداعی کننده یک زن ۲۰ ساله است که البته به لحاظ فیزیکی، انسانی با چنین ویژگی هایی نمی تواند وجود داشته باشد.

او همیشه سعی بر این دارد تا اندام زیبای خود را حفظ نماید و در قالب های گوناگون به ایفای نقش اجتماعی و سیاسی خود بپردازد.

باربی دارای انواع حیوانات مانند سگ، گربه، پاندا، بچه شیر و گورخر و همچنین دارای گواهینامه هایی مانند خلبانی و فضانوردی است.

امروزه باربی در انواع مختلفی در بازار وجود دارد: باربی شرابخوار، پرستار، افسر پلیس، آموزگار، پزشک، دندانپزشک، دامپزشک، خواننده موسیقی راک، ژیمناست، کارآگاه، افسر نیروی دریایی، افسر خلبان، میهماندار هواپیما، دزد، گدا و باربی همراه با پوشش یونیفورم نظامی آمریکایی (در طول دوران جنگ آمریکا و عراق).

باربی انتحاری و شهادت طلب نیز وجود دارد! که پس از سردادن شعارهای اسلامی (الله اکبر و…)، با فشردن ضامن کمربند انفجاریش، منفجر می شود و به طور غیرمستقیم تلاش می کند تا تمامی مسلمانان جهان را تروریست و جنایتکار معرفی نماید و از اسلام به عنوان دینی متوحش، نام ببرد.

مخاطب باربی دخترانی هستند که در آینده نقش مادر و همسر را در جامعه به عهده می گیرند و افراد بزرگسال (مطلوب مردان هرزه) نیز از مخاطبین این عروسک آمریکایی هستند.

دختران در اثر الگوبرداری غلط از باربی، به بیماری هایی همچون سوء تغذیه و رژیم های لاغری و یا افسردگی دچار می شوند.

زمینه سازی برای بلوغ زودرس دختران و پسران، ضدیت با حیا و عفت انسانی و ایجاد وسواس فکری در برابر چهره و آرایش و مقایسه ظاهری با باربی از دیگر آثار مخرب باربی است.

تا کنون بیش از ۵۰ فیلم و کارتون برای باربی ساخته شده است که یک هجمه همه جانبه است و بیش از یک میلیارد عروسک باربی در ۱۵۰ کشور جهان توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.